CAP DE SETMANA DEL 06-07 DE SETEMBRE

.
Després d'un cap de setmana força tranquil, comença el setembre i tornen les nombroses curses. Cada cop més, els caps de setmana tenen moltíssima varietat de curses que fa que hi hagi activitats per a tots els gustos. Actualment, podem dir que gairebé cada cap de setmana hi ha una cursa de cada disciplina de les que practiquem.
Aquest en concret, per una banda "Comtes d'Erill", cursa de muntanya a casa nostra on es podia elegir entre una Ultra o una mitja marató. Uri i Bernardo van fer la Ultra, demostrant la seva valentia davant les llargues distàncies i Antonio Morilla, Miguel Lucas i Laura Castellarnau (que ocupava la 3ª plaça en noies) feien la cursa de 19 km i confirmàven el seu bon estat de forma. No us perdeu la SENSACIONAL crònica del nostre runner Oriol Faidella.
Per altra banda, Raki repetia cap de setmana de curses a Barcelona i Aitor tornava a la càrrega però una lesió l'impedia fer una bona cursa. ÀNIMS tant a la Raki com a l'Aitor a veure si aconseguim "matar" aquestes lesions.
I finalment, Chechu tornava a la càrrega amb els triatlons, aquest cop a Mequinenza en la seva 1ª Edició del Triatló de la Mina. Tornem a començar Chechu! Ànims!
En definitiva, cap de setmana complert amb curses per a tots els gustos i on els nostres socis han estat al peu del canó. ENHORABONA A TOTS! Seguim així!!!

CURSA BARÇA 7-09-14

Crònica cedida per la Raki:

Degut als entrenament per la marató de València no puc córrer per la muntanya i això no em permet fer la Ultra Trail Comptes d'Erill, una pena però almenys vaig poder formar part de l'organització i animar als corredors, una cursa molt dura, felicitar a tots els finishers ja què aquí arribar el 1r era lo de menys!
Doncs llavors em vaig decidir per la fer la cursa del Barça, era la 1a edició així que tenia curiositat de saber com seria i més al portar els colors d'aquest gran club...jejeje!!

Arribem al Camp Nou i ens han situat al últim calaix al no tenir cap marca dels 10km a Barcelona, de fet no hi cavem ni al calaix, som 4000 persones que volem gaudir de la cursa però sembla que la majoria estem a l'últim calaix, fa molta eixofegor, abans de sortir ja estem suats!

Donen el tret de sortida, bé anem al trote perquè és impossible avançar! m'ho prenc en calma i després ja apretaré! quan arribem a la Diagonal ja puc començar apretar i així ho faig, passo el globus del 60', 55' i 50', el de 45' el tinc massa lluny per agafar-lo així que em quedo aguantant el ritme que porto!

Pensava que seria una cursa plana però no és així, pugem i baixem pels carrers i encara que siguin de poc desnivell, les meves cames ho noten força! passo pel districte on treballava abans i això em fa sentir bastant còmoda!

Fa molta aixofegor i em costa respirar, al km 9 ja arribem al Camp Nou i m'agafa un " baixon ", no tiro, la volta al perímetre del camp es fa interminable, però tot i això   agafo forces d'on puc i aconsegueixo arribar a meta esprintant! contenta del resultat però crec que serà l'últim any,  pel meu gust hi ha massa gent "dominguera" jejeje!
Al final he quedat en la posició 455 de la general, 17 de la general de noies i 6a de categoria! No està mal per acabar-la unes 3.400 persones!

Info de la cursa i resultats a http://www.fcbarcelona.es/cursa2014
 
 
 
I TRIATLÓN LA MINA - MEQUINENZA - 13-09

Crònica cedida pel Chechu:
 
Entre una de las tanta despedida y bodas que he tenido este veranito tengo un fin de semana libre que coincide con el tri La Mina. Un tri sprint en Mequinenza organizado por la gente del Club Triatlón Fraga. Un triatlón tan cerquita de casa y aunque con tanto ajetreo de celebraciones me decido apuntarme. El sector de natación se hace en el pantano famoso por la pesca del Sirulo y a la Eli no le hace mucha gracia esto de los bichos y decide solo acompañarme.
135 participantes nos damos cita en la salida del primer triatlón de La Mina. Yo me sitúo bastante atrás y sin presión, solo quiero disfrutar.  Ya desde la salida noto que va haber palos y así es, con la poca gente que somos tengo contacto continuo con otros competidores, bastante estrés. Ya solo salir del agua ya veo que estoy bastante atrás, pero no preocupa. Toca el sector de bici, bastante llano si no fuera por el puerto que han cascado. Ya en el puerto el calor me mata y encima el agua del bidón está ardiendo, me marco un ritmillo y para arriba. En mitad de la subida ya había sudado lo bebido en dos bodas y una despedida, y la cosa no para. Me acuerdo de los compis del club que les hubiera gustado este recorrido para pegar hachazos, yo en cambio, solo me conformo en aguantarme encima la bici. Al ser una recorrido de ida y vuelta,  cuando veo que bajan los que me han adelantado me entra una sensación de alivio. La bajada es otra cosa, pongo la directa y fundiendo, me recuerda a la bajada de Andorra con Morilla. Después hay que llanear unos 10 km antes de llegar al box. Voy más o menos al ritmo de un grupillo de tres chicas. Decido adelantarlas y no veas lo que cuesta, aguanto hasta la entrada del pueblo, me vuelven a adelantar dos de las tres. Justo en la línea de pie al suelo llega el caos, las dos chicas que van delante mío frenan en seco y en paralelo montadas en la bici para bajar y sin dejar casi espacio para pasar, yo al ir por detrás con inercia y ya bajado por los pelos casi no evito la ostia. Dejo la bici y a correr, 5km por el paseo, un recorrido de dos vueltas. Hace mucha, mucha calor y solo pienso en agua. Me paso la primera vuelta solo con el objetivo de llegar al avituallamiento y putada, se han quedado sin agua, veo que por detrás llevan alguna garrafa grande con vasos, decido no parar para no perder mucho tiempo. Continúo y la segunda vuelta se me hace agónica. Entro en meta chorreando de sudor y deshidratado. Otra más para la colección.

Chechu Muñoz   92º  1h 28’ 06”
 
 
IX Mitja Marató de Sabadell
Crònica cedida per l'Aitor:
 
Diumenge passat vaig anar a Sabadell per córrer la primera mitja de la temporada com a  preparació per la Marató de València del dia 16 de Nov. Tot i no estar amb les condicions óptimes per  afrontar-la per una lesió muscular a la cuixa, em planto a la sortida a veure que es el que passa… L’inici i les sensacions inicials son fantàstiques, agafo el ritme de 4’20” amb facilitat i em sento cómode, fins al km 10 que em comença a fer mal la cuixa, i decideixo afluixar…hi havia possibilitat de fer la cursa de 14km i la mitja, i era conscient que si no em trovaba amb bones sensacions, em decantaria per fer la de 14….I així va ser, al arribar a aquest punt, decideixo plegar per precaució i per què realment sentia dolor.  Així que ara toca pensar en recuperar-se bé i tornar a començar de nou.
 
COMTES D'ERILL - ULTRA I 19 KM
Crònica cedida per l'Uri:

Ultra Trail dels Comtes d'Erill' 14 - 82 km 5200 m+

Bueno, ha passat un any des de la 1ra edició on vaig participar i acabar després d'entrenar bastant i estar més fort i en forma del que estic aquest any. No sé què em passa pel cap i aquest any va i m'inscric... estic boig. No estic preparat, ara visc a la ciutat i surto només a trotar pel passeig marítim al sortir de treballar a la nit i algun diumenge per la tarda alguna sortideta per la serra d'aquí el Maresme. Tanco els ulls i m'inscric, no hi ha marxa enrere, cap al Pont de Suert !

Aquest any sembla que hagi d'anar tot de cara. la sortida és a les 7h (1 hora abans que l'any passat) i a més la cursa s'ha avançat més d'un mes, (6 de setembre i l'any passat va ser el 12 d'octubre) amb això tenim aconseguim unes 3h més de llum. La part negativa que jo arribava de tot l'estiu de rascar-me les caniques saltant de festa major en festa major i arribava el dilluns anterior de 10 dies de vacances de ruta per França inflant-me de formatge, foie i cervesa, arribar i PAM! un ultra!

113 Inscrits quasi el triple que l'any passat! Aquest any la UTCE està dins la lliga de la FECC i fa augmentar corredors. Se'n presenten 109 dels quals només arriben a meta 60. Quasi la meitat NO arriben ja sigui per abandonament o perquè no arriben al temps màxim de tall de controls. La gent no sap on s'inscriu i es pensa que és un passeig.... ja, ja i ja. No he fet cap altra ultratrail però us asseguro que és dura, molt dura.

En fi, 7h matí i sortidaaa !! Aquest cop a la sortida més tranquil. Fem un grupet amb el Percha, Bernat Gordun, Ernest Fargues i un altre de Zaragoza. Estan forts...A veure quan dura el grup. Anem junts fins a Barruera i encarem la primera pujada forta el coll de Basco, es fa dur. Baixada ràpida i Erill, Boí i Taüll. A Taüll jo ja vaig tocat i no tinc clar si acabaré la cursa. Seguim i abans d'arribar a pistes d'esquí ja els he perdut i no els atraparé més en tota la cursa. Així que fins a meta correré en soledat. De 11h a 23h 12 hores sol.Arribo a Ginebrell per encarar la pujada del Corronco i a munt. Cim del Corronco i baixada ràpida cap a Irgo ja portem 50 km. Punt clau. Si estàs sencer aquí arribaràs a meta, sinó prepara't. Baixada forta i pujada per arribar a Gotarta, allí estan els companys Marc Latorre, Miguel Lucas i Antonio Morilla donant ànims que s'agraeixen. També estaven a l'ermita d'Irgo.
Cap a Erill Castell sembla pla però tot fa pujada, estic cansat, vaig sol, no hi ha ningú... arribo a Erill Castell i va, baixada i la pujada a Peranera es fa eterna. Són les 18h, km 62 de cursa i vaig tocat. És aquí on comença la cursa de veritat, al km 62.Aquí l'any passat ja era fosc, ara tinc encara 3h de llum i les he d'aprofitar. Pit i collons. Pujada i direcció Viu de Llevata. 13 km que es fan eterns. Pujades caminant ràpid, baixades corrent i les "rectes" intentar correr a 5:30min/km. Tot puja no te res de pla, es veu Viu però mai arriba tot puja, ahhh. Arribo a viu i per fi avituallament, descans per encarar els últims 13 km. Es comença a fer fosc, frontal i collons. Pujada al coll de Sant Roc i ja de nit baixada. Els quadríceps es mouen sols, moltes rampes, molt dolor  a les cames, molt. Montiberri i allí tinc el super Eloi Porté de voluntari que em dona ànims. 8 km i meta!
Cap a vall i em cago en les escaletes de la font de la mena! deu meu això és etern... arribo a la Piscifactoria i allí foto la esprintada de la meva vida, deu meu que dur arribar a la Confraria! 
I per fi.... arribo a la meta! Sóc finisher! Allí està Percha, Miguel Lucas ...  15:52:01h He fet 40 minuts menys que l'any passat! la òstia! Posició 31 de 60 finishers just la meitat.
L'ultim corredor arriba amb 18:59:h ! a un minut de tancar meta..

No sé com collons he acabat i amb 40 minuts menys que l'any passat, l'orgull, els nervis, el córrer a casa, el conèixer la cursa i el territori, el haver-la fet ja.... tot ajuda. Felicitats a tots els finishers en especial a Percha, Bernat i Ernest i a tots els que ho han intentat i no ho han aconseguit, un altre any serà. I gràcies a tots els voluntaris de la cursa del CEV, CEAR i Port de Suert que anaven animant a cada avituallament.

En resum la 1ª marató és més alpina i salvatge i la 2ª marató és molt més tècnica i corredera per dins de bosc, per qui encara pugui córrer. 
Però així en gerenal és tota dura del km 1 al 82 !

Fins l'any que ve Comtes d'Erill !!

 
Classificacions Ultratrail dels 60 finishers:
 
Pos.25. Bernat Gordun - 15h10'00"
Pos.31. Oriol Faidella - 15h52'01"

 
 
I de la Trail curta dels 41 finishers:
 
Pos.9. Miguel Lucas - 2h09'40"
Pos.18. Antonio Morilla - 2h21'41"
Pos.23. Laura Castellarnau - 2h31'23" (3ª classificada femenina)
 

 

 
 

 

No hay comentarios: