CAP DE SETMANA DEL 13-14 DE SETEMBRE

.
Després del completíssim 1er cap de setmana de setembre, seguim amb una cursa el dia de la Diada a Barcelona on el nostre jove corredor Pau Farré es decidia, després d'un estiu buit d'entrenament i ple de festes majors, a ficar-se a la línia de sortida de la Sansi de Bellaterra de 5km. ENHORABONA Pau pel retrobament amb les curses!!!
 
De 885 corredors - Pos.350 - 25'55"
 
 
Per altra banda, Antonio Gordun, Antonio Morilla, Alejandro Asensio i Tito Pueyo, decidien viatjar fins a Berga per a participar en el Half Ironman. Molt bon resultat de tots ells ficant al Club Atlètic Ribagorçana en la 15ª posició de 47 clubs. A més, destacadíssima 1ª plaça d'Antonio Gordun en V2 i arribant en un gran estat de forma de cara a l'Ironman de Barcelona del proper octubre.
No us perdeu la GENIAL i complerta crònica del nostre company Antonio Morilla.
 
ENHORABONA A TOTS!!!


HalfIronman Sailfish Berga

Crònica cedida per l'Antonio Morilla:
 
Arriba una de les curses marcades en el meu calendari, la Sailfish Berga, que seria el meu debut en la distància Mig Ironman (1900m swin + 90 km bike + 21 km run). Els que em coneixeu sabeu que el meu objectiu a mig plaç es fer un Ironman i aquesta prova serviría per veure si soc capaç o no de soportar varies hores fotent-li canya al cos sense parar.

Tot va començar alla al mes de novembre o decembre, el dia que vam correr la Mitja Marató de Salou, on l'amic Chechu ens va engrescar a apuntar-nos a aquesta cursa, i a un que li costa poc es lo primer que va fer un cop va arribar a casa. Així que en un inici els 4 membres de la Junta (Tito, Alex, Chechu i jo) ens disposvam a fer un grupet per patir per els paratges  del Berguedà. Finalment, un compromis ineludible del company Chechu farà que no pugui acompanyar-nos, però en el seu lloc "fitxem" a Antonio Gordun (les vacances a Pont han fet que li hagi agafat ganes de competir en aquesta cursa contra Tito i Alex (els nostres integrants mes forts en tri sprint i olimpic, s'ha de veure com va la cosa en mitja distància). No es cap secret que dins del club hi ha molt esperit competitiu sa i que ens ajuda a tots a anar millorant. A Berga també participarà l'amic Olaf, que pasa les seves vacances a Pont i ens acompanya en varies sortides i entrenaments (un home, que junt amb la seva familia, crec que ens ha agradat coneixer a tots els que hem compartit alguna estona amb ell, i esperem compartir-ne molts mes).

Doncs be, despres de molts mesos inscrit finalment arriba la setmana de la cursa. En el meu cas de dilluns a dimecres em toca viatjar per motius laborals a Madrid, el que practicament m'obliga a descansar (crec que es important), pero un problema amb l'aire acondicionat de l'hotel fa que agafi un refredat que em deixa amb una tos que no em deixa correr, així que tocarà medicar-se per intentar curar-se a temps. Per la seva banda Tito el dia abans de Berga se l'ha de passar a Tossa fent de speaker, el que no es el millor per arribar a fer un Half.

Dissabte a migdia emprenem juntament amb Alex camí cap a Berga. Ens trobem a la T1 amb Antonio i deixem preparades les bicis, comentem una mica les impresions que tenim i ens despedim d'Antonio, ell torna a dormir a casa. Amb alex anem a la expo a buscar les bosses de corredors, d'aqui al brifing, una cervecilla i a la pasta party, on ja l'ambient es dels bons. Una amanideta i spaguetti i de sortida trobem l'Olaf i la familia fent cua per sopar, els saludem i camí cap a l'hotel. De l'hotel només dir que els 2 últims km eren per fer amb tot terreny... Ens instal·lem, preparem tot el material per la cursa i esperem a Tito. Quan ens reunim els tres acompanyem a Tito mentre sopa i cap a l'habitació.

Un cop a l'habitacio comencen les amenaces... Jo aviso que porto uns dies amb molta tos i no se si els deixaré dormir massa be, Tito diu que esta mol cansat i que igual ronca, Alex parla de gasos... Finalment apaguem la llum per intentar dormir, i dic intentar perque als pocs minuts comença un concer de ronquidos que va de menys a mes i no deixen pegar ull. Despres de l'avis de Tito penso que es ell i crido a Alex perquè el faci callar, però el que respon es Tito, així que el que esta donant el concer es Alex. Moviment al llit per a que pari i sembla que funciona... Falsa alarma, en pocs minuts torna a començar. L'arribem inclus a despertar, però un cop es dorm hi torna, i així pasen les hores fins que sona el despertador, total que he dormit entre poc i gens.

Ens llevem a les 5h aproximadament i baixem al menjador, on en s han deixat preparat cafe, suc, aigua, un entrepà i fruita. Un cop esmorzats carreguem el cotxe i cap Berga. Aparquem un cotxe i després l'altre i ens dirigim a la T2 a deixar el material per a la cursa a peu, visita al bany i cap al bus que ens portarà cap al pantà de Baells, on comença la cursa. No ens deixen escalfar abans de la cursa, aixi que arribem amb el temps just per posans el neopré i cap a l'aigua. S'ha despertat el dia enuvolat i amb una mica de boira, una boira que un cop en posem a l'aigua baixa de repent i fa que no es vegin les boies. 700 triatletes a l'aigua i sense saber on es la 1a boia...

Donen la sortida, amb Tito ens hem colocat a primera linea, comencem a nedar seguint les canoes, pero sense tenir referencies de cap a on hem d'anar i la distància que queda per culpa de la boira. Despres de notar com algun bon nedador em pasaba per sobre, finalment arribem a la primera boia, que no es ben be una boia sinó una columna del pont de la carretera, gir a la dreta i seguim paralels al pont fins a la penultimacolumna, on tornem a girar en busca d'una tercera boia que no es veu enlloc, així que el grup s'eixampla molt i jo em trobo ben al mig (penso que no dec anar tant malament) i així es, un cop puc veure la boia resulta que a aba ben recte cap a ella, últim gir i recta final cap a la sortida de l'aigua. Al sortir el crono marca 35min, mes o menys el que m'esperaba, ja que he sortit conservador conscient de les hores que tenía per devant. Transició molt llarga fins arribar al meu lloc al box, m'aseco els peus, poso mitjons (crec que en aquestes distàncies val la pena perdre algun minut si després això evita posibles molesties als peus), aqui sento els crits d'ànim de Marta i Miguel Lucas (m'alegra molt tenir-los aprop un día com aquest), sabates, casc, dorsal i agafem la bici i a començar a pedalar.

Soc molt conscient que aquest es el sector que millors resultats m'està donant aquesta temporada, però en alguna cursa això ha fet que apreti mes del compte i després no hagi tingut cames per correr be. Aquest cop tinc molt clar com actuar, ritme al pero sense forçar, aprofitar el sector per alimentarme bé (he preparat les barretes i els gels de tal forma que cada 10km tinc un tros de barreta, un gel cap a la hora de bici i laltre cap al final per poder baixar a correr amb les piles posades). Tenim un circuït de ciclisme que comença amb una pujada constant, no massa llarga, seguit d'una forta baixada, una pujada molt llarga per acabar amb una baixada on es torna a empalmar amb la primera baixada per a començar la segona volta. Els primers km som massa gent i es dificil mantenir les distàncies per estar fora de la zona de drafting, pero almenys al meu voltant veig que la gent fa el possible per respectar-les dins de les complicacions que hi ha. Ritme constant, sense forçar a les pujades, on perdo alguna posicio que despres recupero al pla i a les baixades, on arrisco una mica, ja que lasfalt es bo i la carretera força ampla (76,8km/h de vel.max). Començo la segona volta, on torno a sentir als amics Marta i Miguel i intento mantenir el mateix ritme, crec que ho aconsegueixo força be fins entrar a Berga, on hi ha un tram d'enllaç força llarg fins a la T2 i que pica cap a dalt. Aqui afluixo i començo a relaxar cames per baixar de la bici no massa carregat. Arribo a la T2 amb un parcial de 2h40min, deixo la bici i a correr. Comença amb un tram de pujada d'uns 200m, gir de 180 graus i avall passant per el costat de la T2, on trobo a Miguel i Marta a un banc animant, em diuen que Tito no està gaire lluny, no els crec gaire, ja que penso que ho diuen per animar-me, pero la veritat es que em trobo força be. Faig els 3 primers km per sota de 4'40" el km, ja que son bastant favorables, aqui ja m'habia creuat primer a Alex i aprop seu a Gordun, els dos amb un ritme semblant i força bo, i ara em creuo a Tito... Es cert que no esta gaire lluny i veig que anem a un ritme semblant. Aqui arriba una pujada de 200m mes i gir de 180 graus per a desfer el camí. La tornada pica mes, bastant mes, així que els ritmes baixen cap als 5'15". A l'avituallament del km 5 toca un gel i a patir la pujada fins acabar la primera volta. A la segona volta em creuo a Alex i Gordun si fa no fa amb la mateixa diferencia, Tito potser m'ha guanyat alguns metres, continuo la segona volta una mica mes lent que la primera, repeteixo gel al mateix punt i cap a começar la ultima volta, ara je se que serè finisher i veig el crono i me n'adono que estic fent una bona cursa. Ultima volta i sorpresa, em creuo a Gordun abans que a Alex, a petat a falta de 3km i ha hagut de parar a estirar i hidratar-se. No us imagineu la cara d'alegria d'Antonio al veure que s'habia ventilat a tots nosaltres (jo tenia clar que no entrava dins aquesta guerra, creia que Tito ho tenia realment dificil, pero m'esperaba que Alex aguantaría). Be, jo a lo meu, paset a paset, l'ultima tornada cap a meta s'hem fa dura, no se si m'he relaxat en veure que l'objectiu esta a tocar, pero em pasen dos noies que s'estan disputant una bona posicio en el sector femení. Els hi manting la distància i un cop fem l'ultim gir de 180graus i encarem l'ultima recta d'uns 500 metres cap a meta, els primers en baixada i els últims 300 en pujada estic decidit en posa'm l'objectiu de superar-les, pero sorpresa... Una d'elles tria el mateix punt per fer un atac a l'altra, així que tocarà apretar encara mes, les cames fan mal, pero tot i aixo en el primer tram de la pujada paso a la primera d'elles i entrant ja a la catifa final a la segona.

He acabat el meu primer Half i amb una marca millor de la que podia esperar, molt content per com ha anat la cursa, per com he sapigut regular-me i alimentar-me. A meta m'esperen els companys i els suporters, m'entreguen la meva medalla de finisher, reponem forces i liquids amb l'avituallament i esperem el company Olaf.

La part post cursa millor la deixem a banda perque no acabariem, en poques paraules, cotxes que s'emporta la grua, escombretes de limpiaparabrises que surten volant quan mes plou i Olaf i Gordun que pesquen en el sorteig de material.


Conclusions de la cursa:

Antonio Gordun fa 1r en Vetera2, amb un molt bon sector de bici. Està molt valent en aquesta distància i estic segur que fara un gran paper al Ironman de Barcelona que disputa en pocs dies.

Alex Asensio el dia que descansi com deu mana la setmana anterior a una cursa no es conscient del que milloraría els seus resultats ja de per si molt bons. Es un exemple de sacrifici, força i patiment, pero li falta ser una mica mes fred a l'hora de entrenar per asimilar-ho tot encara millor.

Tito Pueyo va donar-ho tot tenint en compte la pallisa del dia antes. També es cert que no es gaire amic d'aquestes curses tant llargues i no les prepara amb les ganes que un olimpic o sprint.

Personalment, cada dia mes convençut que lo meu son les llargues distàncies, molt content de la cursa que vaig fer i amb moltes ganes de repetir aviat i intentar fer un pas mes cap a l'Ironman.

Amic Chechu, posa dia i lloc i estaré encantat en acompanyar-te en el teu debut en aquesta distància.

Resultats dels 615 finishers:

                                 T.final      Pos   SWIM    Pos     BIKE       V.mitja  T.parcial   Pos.    RUN    1ª Transi.  2ª Transi
53 ANTONIO GORDUN C.A.RV2M04:43:0416400:33:272602:32:0135.5203:05:2810101:37:3600:04:0100:02:51
65 ALEJANDRO ASENSIO C.A.RV1M04:47:067000:30:044202:34:5034.8803:04:5417101:42:1200:03:3700:00:51
170 TITO PUEYOC.A.RABM05:06:042900:27:5419802:50:0131.7603:17:5527801:48:0900:03:4400:01:15
201 ANTONIO MORILLA C.A.RABM05:10:4627400:35:4614702:46:0132.5303:21:4729201:48:5900:04:3800:01:51
Tots els resultats a http://www.triatlo.org/competicions/resultats/?tipo=5&idcompeticio=140148


 

No hay comentarios: