CAP DE SETMANA DEL 21-22 DE MARÇ

Un altre cap de setmana ple de curses... Aquest cop era una mica variat, trails, asfalt i duatló; i com comença a ser ja normal, molt bons resultats dels nostres.

Dissabte els nostres triatletes Chechu i Alex es desplacen a Fraga per fer el duatló olímpic, un duatló que gairebé podíem considerar triatló degut a la quantitat d'aigua que els hi va caure a sobre.

Per altra banda diumenge teníem a Anna, Chechu i Eli als 5km de Mataró, on totes dues noies van fer molt bon paper i a més l'Anna va demostrar lo bona persona que és renunciant a la victòria final al veure que la seva contrincant es trobava indisposada els últims metres. GRAN Anna!! Chechu s'ho prenia com un entrenament més després d'haver disputat el dia d'abans un duatló.

Raquel torna a disputar un Trail, aquest cop a Aitona. Després dels bons resultats de l'any passat en aquestes proves de les terres lleidatanes vol tornar a lluitar per les primeres places.

Per últim, el nostre Trail Runner Oriol s'aventura a realitzar la Marató de Muntanya de la Vall del Congost. Una gran prova, molt dura, amb autèntics cracks a la línia de sortida i 100% recomanable.

DUATLÓ DE FRAGA

Crònica cedida per Eli Sala:


Arriba el dia del duatló, dissabte. Un dia fosc i amb molta pinta de ploure i així és, arribem a Fraga i comença a caure una tormenta d’aquelles bones.

Chechu i jo ens esperem a la furgo mentre para de ploure una mica i després entrem a deixar la bicicleta i a buscar els dorsals. Esperem a Alex, que arriba justíssim abans de que tanquin la transició.

Sortida. La pluja sembla que para i deixa córrer als participants sense problema durant els primers 10 km, tot i així, la pista està plena de bassals que fan que no sigui gaire fàcil la marxa, però quan els hi toca agafar la bicicleta, el temps torna a fer de les seves i torna a ploure, aquest cop amb ganes. Jo espero per allí pensant lo malament que ho deuen estar passant amb la bicicleta.

Tant el tram de córrer com el de bici eren voltes i això feia que els poguéssim veure més cops. La cursa la lideraven Eliseo Martin i Ivan Espilez, un espectacle per als que ho estàvem mirant, van fer un carreron brutal, tot i que en la bici no tenien tanta traça, però amb l’avantatge que treien als altres no hi havia qui els agafés.

Alex i Chechu passen ben xops a la darrera transició. Torna tocar a córrer pel doble de bassals que s’havien fet amb la pluja. Darrers 5 quilòmetres durs però que acaben ben contents.

Bona cursa dels dos participants!

Esperem que la propera faci més bon temps.

Resultats de 141 finisher:
POS           NOM                           TEMPS
43       Alejandro Asensio             2h05m13s
136     Chechu Muñoz                  2h36m59s



CRÒNICA 5K MATARÓ – 22/03/2015

Cronica cedida per Anna Saura:


Em planto a la línia de sortida després d’haver barrejat mil excuses per no anar-hi...és que no puc anar sense el Pol, com haig de fer matinar tant al meu pare perquè m’acompanyi i em faci de cangur, és que si plou on es ficaran, és que ma mare té molta feina per fer-se càrrec dels nens... En el fons tinc ganes i em motiva molt que el circuit sigui pla per veure quina marca puc fer a aquestes alçades del post-part, així que finalment abans d’anar a dormir decideixo anar-hi sota la consigna de la mare “no tardis molt a venir”... I oído cocina! La cursa comença a les 9h i jo arribo a les 8.40h havent fet durant la ruta les gestions oportunes perquè Chechu i Eli em poguessin recollir el dorsal. Sento al súper speaker del Tito animant el cotarro i ja tinc ganes de començar a córrer per no fer tard a casa. Només tinc temps per pidolar alguns imperdibles entre els participants perquè l’organització no en tenia i fer un pipi a la brava al costat de la “fragoneta” dels Pinxus perquè el timing no dona per fer cues al wc.

3, 2, 1... i comença el lio... hem sortit molt darrera i costa avançar. Surto amb intenció d’intentar finalitzar sobre els 22’30”. Eli m’ha cantat que vol fer uns 21’, així que em fico “a roda” i penso que mentre no la perdi del meu camp visual voldrà dir que porto bon ritme. Sobre el km 3 veig que tinc a l’Eli molt a prop, així que m’apreto per posar-me a córrer al seu costat, però portem ritmes diferents i la passo. Al cap d’uns metres veig al llarg del passeig la bicicleta de la 1a noia dels 5 km, i al cap d’uns quants metres més me’n adono que vaig segona, ara sí que estic flipant!!! La tinc a uns 200m i poc a poc vaig retallant, però a pocs metres de la meta la noia es para i comença a vomitar l’esmorzar del matí, el sopar de la nit anterior... a mi se’m fa un nus a l’estómac i em paro al seu costat, moralment no puc avançar-la. Entro caminant darrera d’ella, amb un temps de 21’56” incloent la parada tècnica.

M’espero als meus compis esperant que Eli sigui la 3a noia, però finalment és 4a i em diu que a mitja cursa ha punxat, “cagüen too”!!! M’acomiado dels meus súper companys i del millor dels speakers, papito i company de creuer que es pot tenir, amb l’encàrrec que algú pugi a recollir el meu inesperat trofeu.

A les 10.30h ja estic a casa amb el Pol enganxat a la popa i amb el “subidón” del resultat de la cursa. Això sí que és anar per feina.


POS           NOM                           TEMPS
30 (2F)   Anna SauraVivas             21:56
37 (4F)   Eli Sala Martinez             22:38
47           Chechu Muñoz Daniel     24:21


TRAIL D'AITONA
 
Crònica cedida per Raquel Garsaball:

Aquest cap de setmana toca trail, el temps no és gaire bo ja què porta uns dies plovent però això no serà un impediment per fer-la!

Vaig cap Alguaire que hem quedat allí amb un company per anar-hi junts, també s'apunta una noia andorrana que va venir a Montoliu, com li va agradar molt ara vol fer totes les trails possibles de la lliga per puntuar, com que veig que no em prendrà els 1s llocs de la classificació, doncs encantada! jejeje!!

Arribem Aitona amb temps, anem a buscar dorsals i com no, cafè i al lavabo! m'agraden molts aquestes trail perquè em vaig trobant quasi la mateixa gent que vol fer la lliga, així que fem petar la xerrada, comentar estratègies, i naturalment que tothom està fet pols, que sortirà en calma...si segur!! donen el tret de sortida i tothom a full jejeje!!

Començo bastant forta ja què hi ha poca pista i ja agafes un sender on és difícil avançar, així que m'he de situar als llocs davanters. Així ho faig, tinc molt aprop la 3a noia, vaig aguantant força bé el ritme, és un autèntic trenca cames i ple de fang, de tant en tant he de parar per treure'm el fang argilós de la sola perquè la cama em pesa un kilo més jeje!

El noi del meu davant solament fa que caure al estar tot enfangat i patina molt, en veure'l caure sovint em fa anar més en compte i afluixar! em trobo força bé i puc fer pràcticament totes les pujades corrent!

Per al km 5 se m'apega una noia a l'esquena, no em mola gaire ja què li estic parant tot el vent, afluixo perquè m'adelanti i fer jo la mateixa estratègia però la noia va a ritme tortuga llavors, doncs res, la torno adelantar i torna a fer el mateix, em fa molta ràbia però intento passar d'ella i fer la meva cursa!

Cap al km 10 em comença a fer mal el quàdriceps dret i no puc mantenir el ritme de pujades així que a partir d'aquí les faig caminant, sobre el km 12, la noia que tenia al darrera decideix passar-me, llavors comença apretar i m'és impossible avançar-la! a partir del 13 tot és baixada, ho dono tot i a full l'últim km, al final arribo 5a de noies però molt contenta per haver-ho donat tot i fer molt bona marca! ara per la següent i sumar punts per la lliga!

Resultat de 117 finisher:
POS           NOM                           TEMPS
55 (5F)      Raquel Garsaball         1h30m50s



MARATÓ DE LA VALL DEL CONGOST

Crònica cedida per Oriol:

Aquest any sí, li tenia moltes ganes a aquesta marató, té molt de renom i cada any venen campions d'Espanya a fer-la, corredors de remon i per alguna cosa ha de ser. No m'ho penso dues vegades i a la mateixa setmana que obren inscripcions m'hi inscric, ja que volen en menys d'un mes.

Ha tocat entrenar força, perquè la cursa és dura de nassos. 42 km i 3.200 m D+

Sona el despertador a les 5 del matí i som-hi cap a Aiguafreda. La cursa comença a les 7h del matí, a les 6 i poc ja era alla, em trobo amb amics que també la fan i ens posem nerviosos tots junts. Hi ha un ambientàs a Aiguafreda i jo només reso perque el temps aguanti i no plogui. El dia abans ha plogut molt i el riu baixa amb força.... i n'hem de creuar 5 o 6 de rius...

Tret de sortida i pell de gallina sortida!!!!

1r km per dins el poble per agafar posicions i ja entrem a xafar muntanya i va la primera pujada en un corriol estret i.... merda, s'ha fet un tap. Poc a poc anem pujant i van passant els km's. Em trobo bé la temperatura ideal. Tot puja no veig res pla! Molt tècnic tot i pedra suelta. Vaig pensant el quin podria ser l'objectiu de temps en funció dels meus primers 10 km i el fixo acabar en 6h, ja que he passat el km 10 en 1.25h (+-)
Se'm fa molt o molt llarg arribar a la mitja marató i tinc ganes d'arribar a la zona del castell Tagamanent (km 24) ja que hi tinc gent esperant-me. No hi arribo fins que duc quasi 4h! Portem ja mes de 2.000m+ i ara bé on s'ha de fer feina i no perdre temps: una baixada llargaaa.
Arribo al km 30 i creuo el riu, hi ha una corda muntada, aquí és on comença la cursa... ultims 12 km. Se'm fan eterns. Prens gels i 1 barrita i penso va que es notin els 4 anys que has entrenat per terres Ribagorçanes, 2 collons i Gas amunt! Anem crestejant el congost fins arribar al punt mes alt i ja baixem per tornar a pujar...
L'última baixada se'm fa especialment llarga i dura, tinc dolors als quadriceps però tinc una fila de 4 tios darrere i no em dona la gana que m'avancin així que li foto pebrots i obro gas fins al poble.

Últim km d'asfalt per creuar la meta i foto la esprintada de la meva vida, no m'avançareu els ultims 600m ! Aquí es on es noten les sèries que em foto sol a les nits sota la pluja! Que es notin!

I finalent, sense aconseguir l'objectiu de les 6h però molt content, creuo meta per penjar-me al coll una merescuda medalla.

Resumint... Una marató que (no queda bé que ho digui jo però) no és per aficionats, molts exigent que s'hi ha d'anar preparat, molt i molt maca, molt ben organitzada, molt ben marcada on és impossible perdre's, a un preu estandard-assequible de 50€ i amb una cartellera de corredors d' èlit ja que forma part de la lliga de Skyrunning series Inverse i venen els campions de la Copa d'Espanya

Una cursa per marcar al calendari de curses de muntanya que si puc l'any que ve repetiré segur !

Al final de 600 inscrits vem arribar 412 (quasi 200 baixes...)

Oriol Faidella: posicio 142 - 6:20:37h



No hay comentarios: